Informace rodičům 6.2.
6. února 2015
Milí rodiče,
ve středu nás navštívili předškoláci, byli si prohlédnout školu před zápisem. My jsme jim předvedli něco ze svýchdovedností a sklidili potlesk. Pak děti předškoláky lákaly, na co se mají do školy těšit - vzaly to od přestávek J.
Co už umíme:
ČTENÍ – pondělí jsme zahájili novou vítací básničkou K čemu jsou holky a kluci na světě
– ve Slabikáři jsme četli o dvou dopisech – jeden Tom poslal, druhý dostal, tak jsme si také zkusili krátký dopis/pozdrav napsat (nejprve jsme psali kamarádovi na záda, pak na papír)
PSANÍ –zvládáme napsat se, si, su
MATEMATIKA – s chutí jsme otevřeli nové matematiky (a Kája nás hned upozornil, že druhý díl je o dvě strany kratší než první J)
- nejprve jsme hledali cesty po barevných mostech k medvědům na ledové kře (za zpěvu písničky Grónská zem – Nohavica) a pak nás čekala velká novinka, hra autobus (počítáme nastupující a vystupující cestující)
PRVOUKA – na téma lidské tělo jsme navázali povídáním o úrazech (tady měli všichni co přidat; ze všech vyprávění jsme se snažili vyvodit rady, jak úrazům předcházet) a péči o tělo (zvládli jsme i první velkou křížovku)
ANGLIČTINA – natrénovali jsme otázku How many? (kolik) a procvičovali ji s kostkou; na interaktivní tabuli jsme si zahráli pexeso s částmi obličeje (odkaz jsem dala na třídní stránky – u těchto her je velmi užitečný zvukový doprovod, při každém otočení kartičky slyší děti správnou výslovnost)
TV – vyzkoušeli jsme další nářadí – kladinu; správný gymnastický postoj a chůzi s pohledem před sebe jsme trénovali postupně na lavičce, na otočené lavičce a nakonec na kladině; ačkoliv je kladina uzpůsobená dětem (je nižší), přesto se v mnohých ozýval strach; všichni ho ale překonali a na třetí pokus už si zvládali hlídat i propnuté špičky a pohled před sebe, takže si nakonec všichni zasloužili jedničku
Co nás čeká příští týden:
ČTENÍ - čtení ze Slabikáře str. 36 - 40
PSANÍ - písanka “pe, pi, pu” – a myslím, že bychom mohli vyzkoušet psaní perem (přidejte ho dětem do penálu, vyzkoušíme, jak to komu bude vyhovovat – nebudeme z toho dělat žádnou zvláštní událost, nerada bych děti kastovala na ty šikovné „co už můžou perem“ a zbytek, mnohým často psaní perem pomůže i k lepšímu rukopisu; pero i tužku ale budu uvádět jako rovnocenné psací nástroje, kdo se ještě vrátí k tužce, neměl by to pocítit jako ostudu)
– pro počáteční psaní jsou vhodná pera typu ROLLER (nemají klasický dvojdílný hrot a děti je ani větším tlakem nerozskřípou) jako vhodná doporučuji pera značky Stabilo, Schneider, výběr je ale na vás (podrobný rozbor a přehled školních per najdete na stránkách www.grafomotorika.eu/psaci-pomucky ), pokud jste pero ještě nepořidíli, vezměte děti k nákupu s sebou, ať si vyzkouší, co jim padne do ruky
- zatím nedoporučuji gumovací pera Frixion
MATEMATIKA - učebnice str. 10 – 12 (autobus, hadi, počítání do 13)
PRVOUKA - Masopust
Další informace:
- ve středu 11.2. pojedeme společně s 3.B autobusem na výlet do areálu Čechova stodola v Bukové u Příbramě prohlédnout si naučnou i zábavnou expozici věnovanou masopustním tradicím (provázet nás budou řeznice Špejlice a čeká nás i tvořivá dílnička); dopravu autobusem nám hradí Seniorek, děti budou platit pouze 70 Kč (vstupné + program)
- sraz před školou v 7.50, návrat ke škole kolem 12.30
- s sebou batůžek se svačinou a pitím, vhodné oblečení i pro krátký pobyt venku, možno drobné kapesné
- v sobotu 21.2. slibovanéMATEMATICKÉ DOPOLEDNE PRO RODIČE (přijďte si vyzkoušet na vlastní kůži krokování, autobus a některá z dalších prostředí)
Markéta Pézlová