Informace rodičům 29.5.
29. května 2015
Milí rodiče,
náš třídní minizookoutek se konečně rozrostl o rybičky, které si děti odhlasovaly za výdělek z velikonočního jarmarku. Máme malé akvárko s pěti neonkami, zatím se statečně drží J.
Minulou středu jsme si užili v divadle Minor, představení bylo opět skvělé, děti se velmi bavily a žasly nad jevištními efekty. Po rozpočítání vlakové jízdenky zbylo na každého žáka cca 10 Kč (peníze převedu do třídního fondu).
Vám se, věříme, líbilo naše čtvrteční vystoupení v sokolovně. Byť šlo o kratičký výstup, nácvik nám zabral spoustu času J, tak snad bylo vynaložené úsilí znát.
Výsledky odběrů krve kvůli žloutence, o kterých zatím vím, byly naštěstí negativní, neštovice se zatím u nikoho dál neobjevily, tak pevně doufám, že na školu v přírodě bude moci odjet většina v řádném termínu a zbytek třeba dovezou rodiče po kontrolním odběru v průběhu týdne.
Co už umíme:
ČTENÍ – ve Slabikáři jsme cvičili čtení slov se slabikami di, ti, ni a dě, tě, ně
- zalíbilo se nám „Obrázkové čtení“, četli jsme o povoláních (Co kdo dělá?)
- psali jsme první zkušební diktát; nejdřív jsme se po dlouhé době vrátili k destičkám s písmenky a zjistili, že skládat písmenka podle diktátu umíme, pak už jsme zkusili podle diktátu sami psát do sešitu – pro kontrolu nám paní učitelka všechna slova po nás napsala ještě na tabuli, ale skoro všichni to zvládli bez pomoci
PSANÍ – nově jsme se naučili psát písmenka D, k, K, r, trénovali jsme psaní vět (dávali jsme si pozor, kolik má věta slov, kterým znaménkem končí a jestli máme na začátku velké písmenko)
MATEMATIKA – skládali jsme parkety a hledali všechny možnosti, jak je umístit do vyznačené plochy
- dobře už si většina dětí poradí se sčítacími trojúhelníky, sousedními čísly a čísly neposedy, velmi dobře se také orientují při hře „Myslím si číslo“
- v pátek jsme se všichni změřili a zaznamenali svou výšku na dveře třídy, abychom mohli po prázdninách porovnat, o kolik jsme povyrostli
PRVOUKA – povídali jsme si o povoláních a hospodářských zvířatech (pojmenovávali jsme samce, samici a mládě a přemýšleli, za jakým účelem se která zvířata chovají)
ANGLIČTINA – rozumíme výrazům BIG a SMALL (velký, malý), umíme je použít
- Micky si také vyzkoušel, jak dobře mu rozumíme, a připravil si pro nás první poslechový test, ze dvou obrázků jsme vždy museli vybrat ten, který Micky pojmenoval (téměř všichni ho zvládli bez chyby)
- pak také při hře zkoušel, jak dobře si pamatujeme slovíčka, která jsme se učili od začátku roku (kdo se propracoval do třetího kola, má v notýsku jedničku)
TV – po důkladném rozehřátí a rozcvičení přišla na řadu další atletická disciplína – hod míčkem; trénovali jsme správný úchop, zkoušeli různá průpravná cvičení (přehazování z ruky do ruky, odbíjení o zem), házeli jsme skrz obruč (pochvala, že nikdo netrefil paní učitelku J) a do dálky
VV – zajisté se vám děti pochlubily dravými rybkami (měly z nich ohromnou radost J)
Co nás čeká příští týden:
ČTENÍ – slabiky bě, pě, vě, mě
PSANÍ – přeskočíme do třetího dílu písanky, abychom se naučili ještě další nová písmenka, procvičovací stránky si necháme do druhé třídy (druhý díl písanky uložím do příštího roku ve škole)
MATEMATIKA – str. 56 – 59 (hadi, pavučiny, sousedi, sčítání a odčítání do dvaceti), nové bude výstaviště
PRVOUKA – dopravní značky
ANGLIČTINA – nacvičíme frázi I have got (Já mám …)
Další informace:
Výstava dětských obrázků v knihovně je prodloužena do 18.6.
23.6. – návštěva místní knihovny (slavnostní zakončení projektu „Už jsme čtenář – Knížka pro prvňáčka“) a branný den
26.6. – rozdávání vysvědčení
Markéta Pézlová