Informace rodičům 10.4.
10. dubna 2015
Milí rodiče,
čerstvou zprávu o tom, co se dělo v celé škole v březnu, najdete na stránkách webrodice.zsvrane.cz.
Co už umíme:
ČTENÍ – celkově je už úroveň hlasitého čtení dobrá, děti čtou ještě různým tempem, ale v naprosté většině správně, přečtenému rozumí J
- četli jsme o Mourkovi a povídali si, co udělat se ztraceným pejskem nebo kočičkou, četli jsme o Tomově babičce a doplnili krátké věty o našich babičkách (některé jsou obzvláště vyvedené - najdete ve fotogaleriii na třídním webu)
- v úkolech Čteme s porozuměním jsme dokončili sérii zaměřenou na rozlišování fantazie a reality
PSANÍ – pustili jsme se do druhého dílu písanky, tady už nám nová písmenka budou přibývat rychleji, zatím jsme zvládli M
- při opisování a přepisování vět si důkladně kontrolujeme, že jsme nevynechali písmenko, čárku nebo tečku za větou
MATEMATIKA – společnými silami jsme zdolali součtové trojúhelníky s barevnými poli a hady s podmínkou (ti nám dali pěkně zabrat)
- dobře nám šlo spojování tří čísel do součtu 10 a poradili jsme si i se sousedními čísly
- hravě jsme doplnili chybějící čísla na číselné ose (to jsme si prakticky zahráli i v tělocvičně, kde jsme se věšeli na žebřiny jako na prádelní šňůru podle čísla na dresu)
PRVOUKA – počasí bylo trochu nevyzpytatelné, tak jsme si zatím ve třídě zasadili různá semínka ke stěnám sklenice, abychom mohli pozorovat, jak klíčí a rostou
VV – na okna jsme si vymalovali duhu
Co nás čeká příští týden:
ČTENÍ – písmenko Ž, Slabikář str. 81 - 86
- Čteme s porozuměním – Předvídání (budeme předvídat, co asi bude dál, a hledat pro to důkazy v textu)
PSANÍ – b, B, S
MATEMATIKA – sčítání, odčítání do 20
- zavedeme si zaznamenávací tabulku ke hře autobus
PRVOUKA – spolu s 1.A si na školní zahradě připravíme záhonek a zasijeme hrách
ANGLIČTINA – názvy ovoce a otázka Do you like?
Další informace:
16. 4. – beseda se spisovatelkou Klárou Smolíkovou – workshop ke knize Medvídek Lup a jeho kamarádi aneb Vzhůru do komiksového světa
17.4. – práce na školní zahradě – vhodné umazatelné oblečení a obuv, kdo chce, může si vzít pracovní rukavice
23.4. – výukový program Desatero sov od společnosti Ornita (program proběhne ve škole)
- do 30.4. – uhradit v hotovosti doplatky za školu v přírodě (1.500 Kč) – můžete během konzultací
16.4., 20.4., a 23.4. – konzultace 3. čtvrtletí (rodič – učitel – dítě)
Krátce k hodnocení:
- děti zatím nedostávají mnoho známek; myslím, že zvláště v 1. třídě by neměly být pod zbytečným tlakem známkování a zvyknout si, že se něco učí „pro známky“
- známkování by mělo spíše vystihovat individuální posun jednotlivých žáků, nemělo by být nástrojem srovnávání mezi žáky, proto neznámkuji hlasité čtení – každý z podstaty věci čte nejlépe, jak v dané chvíli může, a špatnou známkou z něho lepší výkon nedostanu
- psaní – písanka je prostor pro nácvik, jedná se o první pokusy zvládnutí náročných tvarů psacích písmen, proto je hodnocení pouze formou razítek; jejich význam je zhruba následující:
CHVÁLÍM, VELMI PĚKNÉ – mimořádně zdařilé, úhledné, bez chyb, dobře zvládnuté tvary písmen, čistá práce
J - výborně, tohle se ti podařilo
J - je tam možná pár nepřesností nebo chybiček, ale vidím, že ses snažil
K - je poznat, co píšeš, ale mohl ses snažit víc
L - to se ti nepovedlo, odbytá práce
Markéta Pézlová