Informace rodičům 1.3.
1. března 2015
Milí rodiče,
děkuji všem za příjemné sobotní matematické dopoledne. Zúčastnilo se celkem 13 statečných (10 maminek, 1 tatínek, 1 babička a 1 starší sestra), kteří si vyzkoušeli proniknout do úloh o krokování, zahráli si autobus, řešili hady a čísla neposedy. Protože se mi líbilo, jak spolu o řešení pěkně diskutovali ve čtveřicích, nechala jsem lavice ve skupinkách po celý týden i pro děti. Ty si na konci týdne toto rozesazení také pochvalovaly. A protože ani tento týden nebudeme v plném počtu, můžeme skupinky ještě ponechat.
Znovu jsme si připomněli třídní pravidla. Aby se nám dostala lépe pod kůži, každý týden se budeme zaměřovat na jedno, které si budeme hlídat. Kdo to zvládne celý týden, dostává na konci pochvalu do notýsku.
Co už umíme:
ČTENÍ –ve Slabikáři jsme se konečně dočetli, jak se jmenuje Tomova máma i mimino; četli jsme také, jak Tom s tátou rozbili vázu s tulipány
- při čtení o telefonování jsme si všimli, že se Tom zapomněl představit a pozdravit, tak jsme trénovali správné telefonování
- při čtení o Mourkovi jsme se snažili přijít na to, jak to paní učitelka pozná, že má číst jiným hlasem, a Noemi první v textu odhalila uvozovky, takže teď už všichni poznáme, kdy v textu někdo mluví
- v úkolech Čteme s porozuměním jsme se věnovali dovednosti Posloupnost; dobře se nám dařilo vyhledávat v textu signální slova, která nám ukazují, jak se příběh odehrál (nejdřív, pak, potom, poté, nakonec)
PSANÍ –zvládli jsme záludnosti napojování některých písmen a umíme psát krátká slova (les, los, pes, pil, mel, mol…)
MATEMATIKA –poznáme číslice 14 a 15, s pomocí krokovacího pásu umíme sčítat i odčítat do 15, ve dvojicích jsme na sirkách trénovali rozklady
- ve skupinách jsme vyřešili několik hadů, samostatně první šifru a sčítací trojúhelníky
- při stavění z kostek jsme si představili, že bychom kostky slepili k sobě a z našich staveb by tak byla rázem tělesa, která bychom mohli volně otáčet, a dokázali jsme tak ve skupinách mezi různými stavbami objevit stejná tělesa
- do autobusu jsme přidali čtvrtou zastávku a ptáme se také, kolik cestujících vystupovalo/nastupovalo na jednotlivých zastávkách
PRVOUKA –věnovali jsme se ročním obdobím a stihli jsme si také vyzkoušet hmatovou soutěž, kterou Ekoparlament vymyslel na velké přestávky pro tento měsíc
ANGLIČTINA –různými hrami a aktivitami jsme si zopakovali názvy zvířat (hledali jsme, kdo chybí, hráli na fotografy v ZOO …) a zazpívali si písničku o rozdováděných opičkách Fivelittlemonkeys (najdete pod názvem písničky a portálem Super simplesongs)
TV –trénovali jsme odraz z trampolínky nejprve na duchnu a následně na sníženou švédskou bednu
VV a PČ – inspirovalo nás čtení o rozbité váze, nakreslili jsme si vázu z barevného papíru a rozbili (rozstříhali) ji na dílky, které jsme opětovně na papír poslepovali, v pátek jsme pak do vázy temperami domalovali tulipány a celý obrázek dozdobili tupovaným barevným rámečkem
Co nás čeká tento týden:
ČTENÍ - čtení ze Slabikáře str. 49 – 55, písmena H a Š
- nová ranní vítací básnička
PSANÍ – psaní čtyřpísmenkových slov a nově písmenko „a, A“
MATEMATIKA - učebnice str. 17 - 19
PRVOUKA – na roční období navážeme dny v týdnu a měsíci v roce
ANGLIČTINA –budeme počítat opičkám banány
VV a PČ – začneme připravovat výrobky na Velikonoční jarmark
Co nás čeká:
- ve čtvrtek 5.3. se místo TV prostřídáme s ostatními třídami na programu o třídění odpadu od společnosti Ekokom
- následující týden (9. – 13.3.) jsou jarní prázdniny
- 27.3. Noc s Andersenem (pro zájemce) – společné čtení a přespání ve třídě; podrobnější informace a přihlášky pošlu po jarních prázdninách
- 1.4. Velikonoční jarmark
Markéta Pézlová